Om Yubo

Brug af AI for det bedre på Yubo

Bo bruger AI til at identificere sig selv

I dag, vi er glade for at annoncere vores innovative samarbejde med digital identitetsvirksomhed Yoti, der vil se Yotis aldersvurderingsteknologi YAS (Yoti Age Scan) hjælpe med at beskytte Yubos brugerfællesskab.

Yoti vil verificere alderen på individuelle og markere de konti hvor personen ser ud til at have angivet deres alder forkert; et vigtigt skridt i at sikre unge på sociale netværk. Ejerne af de markeret kontoer, vil få muligheden for at bruge gratis appen Yoti, til at verificere deres fødselsdag.

Ved at bruge en form for kunstig intelligens kaldet for læring i neurale netværk, YAS er en sikker, anonym alderskontroltjeneste, der nøjagtigt estimerer en persons alder ved at sammenligne en persons ansigt med mange tusinde andre aldersbekræftede ansigter. Når alderen er beregnet, slettes billedet.

Den kan bruges, når du leverer varer og tjenester med aldersbegrænsning, både online og personligt. Yubo er det første sociale mediested, der bruger YAS til at sikre, at enkeltpersoner kun kan få adgang til alderssvarende indhold på Yubo. Siden han tog teknologien i brug i december 2018, har Yubo udført over 22 millioner alderstjek ved hjælp af YAS, som ville have været uoverkommeligt dyrt at udføre manuelt hver dag.

Illustration, der forklarer, hvordan du verificerer din konto med Yoti på Yubo

Marc-Antoine Durand, COO hos Yubo, kommenterede, "Vi har valgt Yotis aldersvurderingsteknologi, YAS, for at give os en enkel, privat og sikker måde at gøre appen sikker for vores brugere; et vigtigt skridt til at hjælpe med at beskytte unge mennesker online. Vi er begejstrede for at udvikle et partnerskab med Yoti og bruge deres identitetsbekræftelsesteknologi til yderligere at forbedre sikkerheden på vores platform for vores brugere."

Robin Tombs, direktør og medstifter Yoti forklarede, "Vores ansigtsgenkendelsesapplikationer er designet til at gøre livet enklere og sikrere for alle. Som forælder med små børn er jeg glad for, at Yubo har valgt at bruge YAS til at hjælpe med dette vigtige skridt for at beskytte unge online. YAS kan estimere en persons alder med en høj grad af nøjagtighed, og Yoti giver folk chancen for at verificere deres alder på en privat og sikker måde. Vores arbejde med Yubo viser, hvordan Yotis teknologi kan være med til at gøre internettet til et mere sikkert sted for unge mennesker."

Annie Mullins OBE, sikkerhedsekspert og Yubo-rådgiver siger, "Dette er et spændende og innovativt skridt til at beskytte unge mennesker online, som er et eksempel for andre platforme og fremhæver Yubos engagement og lederskab til proaktive sikkerhedsforanstaltninger og beskyttelse af unge brugere."

John Carr, Online Børnesikkerhedskonsulent, kommenterede, "Tilsynsmyndigheder bør notere sig denne nye tilgang. Yubo viser nu, hvordan kunstig intelligens kan bruges til at vurdere, om en person er i det rigtige aldersgruppe. For spilwebsteder og sociale medievirksomheder er der nu en ny måde at beskytte mindreårige på. Dette er et glimrende eksempel på teknologi, der bliver brugt til at hjælpe med at forbedre online-sikkerheden, en der er på et hurtigt spor mod mainstream."

YAS er designet med databeskyttelse og sikkerhed som primære hensyn. YAS er en personlig og anonym løsning. Det er ikke nødvendigt for enkeltpersoner at registrere sig på forhånd eller fremlægge dokumenter som bevis på deres identitet. YAS estimerer blot deres alder. Billedet destrueres øjeblikkeligt, så snart alderen er blevet vurderet.

Som en del af deres igangværende sikkerhedsstrategi planlægger Yubo at bruge Yoti-appen til at lade mærkede brugere dele deres bekræftede fødselsdato. Enkeltpersoner vil også være i stand til at bekræfte deres navn, så Yubo kan fremhæve verificerede brugere over for andre.

For mere information om Yoti gå til www.yoti.com eller læs YAS informationsdokumentet.

Sikkerhed

Yubo udvider realtids-lydmoderationsteknologien til fire større internation...

Yubo introducerer funktioner til at forene Gen Z gennem interesser

• Om os