Deze week tegen het pesten werkt Yubo samen met de Diana Awards

Roze hersenen en harten op roze achtergrond

Cyberpesten is in opmars onder jongeren en is naar verluidt gestegen tot 50% in de loop van de lockdowns, waardoor er meer wordt gesproken over de maatregelen die kunnen worden genomen om kinderen en tieners online te beschermen.

Deze anti-pestweek (15-21 november) informeert Yubo zijn gebruikers over de gevolgen van pesten door samen te werken met het Britse goede doel The Diana Award met als doel de Yubo-community bewust te maken van wat ze kunnen doen als ze gepest zijn, met een campagne in de App en een educatieve quiz. De organisatie dringt er nu bij andere social media platforms op aan proactief maatregelen te nemen om jongere onlinegebruikers te beschermen en tieners te leren hoe ze zich online vriendelijk kunnen gedragen om hen op lange termijn te beschermen.

Eerder dit jaar ondernam Yubo actie tegen online pesten en schadelijke content met de introductie van de nieuwe functie “Genegeerde Woorden", waarmee gebruikers specifieke woorden en uitdrukkingen die zij persoonlijk triggerend vinden, kunnen blokkeren zodat deze niet meer op de app verschijnen.

Met de functie Genegeerde Woorden kunnen gebruikers een aantal woorden en uitdrukkingen blokkeren die ze beledigend, schadelijk en triggerend vinden en die ze niet langer willen zien in reacties of content op de app. Gebruikers kunnen ook kiezen van wie ze de woorden willen muten - ze kunnen bijvoorbeeld alle gebruikers blokkeren of alleen degenen die niet in hun vriendenlijst staan. Yubo zal dan automatisch reacties die deze woorden bevatten verbergen voor de gebruiker.

Sacha Lazimi, CEO en co-founder van Yubo zegt, “Social media speelt een enorme rol in het leven van Gen Z - zij zijn de allereerste digital natives, voor hen is er geen verschil tussen online en offline socializen. Aangezien zij meer tijd online doorbrengen, is het onze taak als social media-organisaties om hen te beschermen tegen online pesten en ongepast gedrag.

Meer dan ooit heeft deze generatie behoefte aan een ruimte om veilig te socializen met gelijkgestemden en online sociale interactie te beleven. Het is echter onze verantwoordelijkheid als bedrijf om ervoor te zorgen dat ze beschermd worden en leren hoe ze zich verantwoordelijk moeten gedragen online, niet alleen op Yubo, maar op elke social media of online forum. Daarom hebben we deze nieuwe functies geïntroduceerd en zullen we proactief blijven werken met onze veiligheids- en moderatie-experts om ervoor te zorgen dat Yubo een veilige plek is om nieuwe en zinvolle contacten te leggen.”

Yubo breidt zijn real-time audio moderatietechnologie uit naar vier belangr...

Product

Yubo Introduceert een Functie om Gen Z Samen te brengen per Interesse