User Experience

Yu(bo) Got a Friend in Me

Een tienermeisje en het Yubo-logo

Yubo, het toonaangevende platform voor jongeren om online te socializen, geeft vandaag het startschot voor zijn missie om 'volgers' in de sociale media te laten verdwijnen. Het merk, dat meer dan 45 miljoen Gen Z-gebruikers heeft, dringt er bij zijn leger van tweens op aan om de boodschap 'vrienden, geen volgers' uit te dragen en is van plan om het hele jaar door een aantal nieuwe initiatieven te ontplooien om hen daarbij te helpen.

Sacha Lazimi, CEO en founder van Yubo, zei, “Ik las dat mensen met meer dan 200 volgers vaker druk voelen over hun uiterlijk dan mensen met minder volgers. Dit resoneerde met mij - dus in tegenstelling tot andere social media apps, dringt Yubo er bij onze gebruikers op aan om geen volger te zijn en in plaats daarvan op een authentieke manier online te socializen en echte online interacties te creëren zonder de druk van 'hoeveel volgers' ze hebben. Wees een vriend, geen volger.”

“Maar we houden het niet bij praten - hou deze ruimte in de gaten voor meer initiatieven in de komende maanden waarbij we gebruikers helpen bij de missie.”

In tegenstelling tot andere social media-apps heeft Yubo een platform gebouwd zonder influencers of 'likes', zodat Gen Z online kan socializen zonder de druk van 'hoeveel likes' content krijgt. De toonaangevende livestreamtechnologie van de app stelt gebruikers in staat om in realtime te chatten in livestreams en op een authentieke manier te socializen met leeftijdsgenoten in een veilige omgeving.

To date, this unique pressure-free online environment has resonated with Gen Z across the globe. In the first two months of 2021, daily streaming increased by over 8,7%. Its Gen Z audience are also actively engaging in streams with hand raising in lives increasing by a little less than a quarter (24.5%) and live screen sharing up by a fifth (23.7%).

“Een van de doelstellingen van Yubo is eenzaamheid onder tieners en jongvolwassenen te bestrijden door ze online nieuwe mensen te laten ontmoeten en vrienden te maken,” vervolgt Sacha. “Nu we langzaam uit de pandemie raken, is het een belangrijk moment voor ons om jonge mensen door deze fase heen te helpen - misschien kunnen we zelfs, indien mogelijk, wat ontmoetingen in het echte leven faciliteren.”

Yubo viert het maken van vrienden in plaats van volgers door de vriendschappen te laten zien die zijn gevormd en opgebloeid via Yubo. Gebruikers over de hele wereld hebben hun ervaringen gedeeld, waaronder de 20-jarige Angelica (Angel) uit Londen en de 21-jarige Mjay die elkaar in januari 2021 tijdens een Yubo livestream ontmoetten en meteen een band kregen over hun gedeelde politieke opvattingen. Nu beschouwen ze elkaar als beste vrienden en streamen ze elke dag samen, ondanks dat ze elkaar nooit in het echt hebben ontmoet.

Angelica en Mjay

Mjay zei, “Ik heb altijd het gevoel gehad dat er een stigma kleefde aan het ontmoeten van mensen online... Ik was erg op mijn hoede totdat ik Angel ontmoette, maar haar ontmoeten heeft mijn ogen geopend om vriendschappen online te sluiten. Ik voelde me veilig bij het communiceren en streamen op Yubo. Ik had nooit gedacht dat ik een vriendin zou maken tijdens de lockdown maar Angel is een van mijn beste vriendinnen, ik sta zoveel meer open voor het maken van online vriendschappen nu ik zo'n goede ervaring heb gehad.”

“Het heeft voor mij ook het stigma doorbroken, 100%, je kunt echte vriendschappen sluiten online. Dit is waarschijnlijk een van de beste vriendschappen die ik in lange tijd heb gemaakt. We hebben dezelfde interesses en het klikte meteen, het voelt gewoon goed,” aldus Angelica.

In Australië sloot de 20-jarige Sarah zich in juli 2020 aan bij Yubo omdat ze meer vrienden wilde maken en meer mede-Aussies wilde spreken tijdens de lockdown. In die tijd ontmoette Sarah virtueel haar nu goede vriendin Paisley, die ze aan het eind van dit jaar in levende lijve hoopt te ontmoeten.

Sarah

“Het leven in een provinciestadje in NSW kan isolerend zijn, dus het was ongelooflijk om een digitale community te vinden waar iedereen zich verbonden kan voelen en echte vriendschappen kan sluiten, ongeacht waar ter wereld ze zich bevinden. Ik hoop later dit jaar naar Queensland te verhuizen, en Paisley en ik tellen de dagen af tot we elkaar eindelijk in het echt kunnen ontmoeten.”

En vriendschappen kunnen internationaal zijn. Federico en Paul-Antoine, respectievelijk uit Monaco en Frankrijk, maken deel uit van een vriendengroep van een tiental mensen en brengen al hun avonden samen door op de app: "We hebben mensen ontmoet op de app die nu onze beste vrienden zijn geworden. We creëren oprechte vriendschappen, omdat we over alles kunnen praten: onze dag, school, onze problemen... Het is de perfecte app om een band te scheppen met mensen, en om ongelooflijke mensen te ontmoeten. We praten elke dag met elkaar, er is een echte vertrouwensband tussen ons.”

Federico en Paul-Antoine

"We hebben ook veel plezier met het bedenken van nieuwe spelconcepten: laatst hebben we een livestream gedaan waarin we beroemde choreografieën hebben nagespeeld, met gemiddeld 100 mensen bij elke livestream," legt Federico uit

Yubo breidt zijn real-time audio moderatietechnologie uit naar vier belangr...

Yubo Introduceert een Functie om Gen Z Samen te brengen per Interesse