Selskapet

Yubo åpner nytt hovedkvarter for Amerika

Yubo-logo og Frihetsgudinnen

Yubo, den beste plattformen der unge mennesker kan sosialisere seg på nettet, kunngjorde i dag åpningen av et amerikansk hovedkvarter i Jacksonville, Florida som vil drive den internasjonale ekspansjonen til de amerikanske og latinamerikanske markedene. Operasjonssjefene Alexander Boyd og Katie Boyd vil overvåke Yubo sitt globale sikkerhets- og støtteteam, som spenner over 24 land og 5 kontinenter, og det nye kontoret i Jacksonville.

Gjennom året 2020 har Yubo økt i popularitet blant brukere i USA og Latin-Amerika. Amerikanske brukere i Yubo sine livestreams har økt med 350 % siden mars 2020, mens latinamerikanske brukere i livestreams har vokst 1200 % siden juni 2020. Omtrent én av ti amerikanere i Gen Z har brukt Yubo.

Yubo sin nylig utvidede tilstedeværelse i USA vil gjøre at plattformen bedre kan betjene brukere i regionen. Yubo planlegger å utvide sitt amerikanske team til 10 personer i løpet av de kommende månedene over alle støttende funksjoner på plattformen, inkludert sikkerhet, markedsføring og kommunikasjon.

"Millioner av unge mennesker i USA og Latin-Amerika sosialiserer på Yubo hver måned, så vi er kjempespente på å åpne et kontor og ha et team i Jacksonville," sa Yubos administrerende direktør og medgrunnlegger Sacha Lazimi. "I disse tider med sosial distansering så er sosiale rom på nett viktigere enn noen gang før. Vi forplikter oss til å støtte nettsamfunnet vårt over hele Amerika og vårt lokalsamfunn her i Jacksonville."

Yubo har samlet et globalt fellesskap på 40 millioner unge mennesker som sosialiserer seg gjennom livestreams, chat og gruppespill. Med bransjeledende sikkerhetsfunksjoner, inkludert aldersverifisering og sanntidsintervensjon, er Yubo fokusert på å skape et trygt sosialt rom der Gen Z kan henge sammen på nettet.

Tidligere i år kunngjorde Yubo et strategisk partnerskap med The National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), den ledende ideelle organisasjonen for å finne savnede barn, redusere seksuell utnyttelse av barn og forhindre fremtidige ofre, og introdusere et ett-klikks rapporteringssystem for mistenkelige profiler og oppførsel. Yubo er også et grunnleggende medlem av Technology Coalition's Project Protect, et initiativ for å forhindre og utrydde seksuell utnyttelse og overgrep mot barn fra internett.

Paris-baserte Yubo har samlet inn over $12 millioner dollar fra investorer, inkludert Iris Capital, Idinvest Partners, Alven, Sweet Capital og Village Global, for å skape et trygt sosialt rom for unge mennesker som er inspirert av det beste av interaksjoner offline og som er drevet av muligheter på nett.

Yubo skalerer sanntids lydmodereringsteknologi til fire store internasjonal...

Yubo introduserer funksjoner for å forene Gen Z etter interesser

• Om oss