Gen Z

Yubo lanserer Express Sessions

AJ Clementine

I kjølvannet av verdensdagen for psykisk helse 10. oktober, samarbeider den ledende sosiale plattformen for generasjon Z, Yubo, med flere ideelle organisasjoner. Gjennom initiativene vil Yubo kjøre kampanjer og arrangementer på plattformen sin for å markere dette viktige problemet, forhindre angst som fremkalles på sosiale nettverk og oppmuntre unge mennesker til å ta vare på sin mentale helse.

Sammen med ideelle organisasjoner vil Yubo og spesialister innen psykisk helse dele råd, holde seminarer og tilby hjelpelinjer for unge mennesker slik at de kan holde seg mentalt friske, spesielt på sosiale nettverk, noe som er et økende problem blant unge mennesker.

Kampanjer for å øke bevisstheten

Ved å bruke kampanjer til å øke bevisstheten om mental helse håper Yubo på å bidra til bedre oppførsel både på og utenfor internett. Kampanjene utføres i samarbeid med ideelle organisasjoner over hele verden, inkludert Friends (Sverige), Stem4 (Australia, New Zealand/USA/Canada) og Partnership for Young London (Storbritannia).

Takket være kampanjene vil unge mennesker som bruker Yubo-tjenesten ha tilgang til en hjelpelinje som kan hjelpe dem med problemer relatert til angst, bekymringer eller når de føler seg nedfor. Kampanjene vil bli sett i Yubos sveipefunksjon i hele oktober.

En fersk studie utført av Yubo viser at ensomhet, kjedsomhet og depresjon er vanlige følelser blant ungdom i Norden, spesielt i Sverige. 46 % av de svenske ungdommene som deltok i en undersøkelse utført i mai i år, sa at de føler seg ensomme, og hver tredje uttalte at de føler seg deprimerte. Mer enn halvparten av dem, hele 52 %, uttalte at de føler seg presset til å alltid opprettholde en glad og lykkelig fasade ovenfor omverdenen - både på nett og i det virkelige liv.

Arrangementer om psykisk velvære og hvordan man skal håndtere angst

For ytterligere å øke bevisstheten om psykisk sykdom blant unge mennesker vil Yubo holde en rekke arrangementer på den sosiale plattformen 10. oktober, som for eksempel:

• en samtale med den australske influenseren AJ Clementine. En modell kjent for å dele prosessen rundt sitt eget kjønnsskifte på sosiale medier. Hun er veldig aktiv innen problematikken psykisk helse og er en talsmann for kroppspositivitet.
  • en samtale med Partnership for Young London - en sammenslutning av unge i London som ønsker å skape forbindelser mellom unge mennesker, lokale og regionale myndigheter. De utvikler og deler kunnskap og ferdigheter – som utstyrer andre til å hjelpe unge mennesker i London med å få tilgang til den støtten de trenger.
  • en samtale med Emily Rios, en amerikansk influenser som tar til orde for psykisk helse, kroppspositivitet og kampen mot selvmord.
  • en meditasjonsøkt med en instruktør
  • en økt med en avslappende nattahistorie med Shane Donohue
  • liveøkter der hver bruker kan komme og snakke, lette på hjertet og søke hjelp og støtte fra samfunnet for deres hverdagsproblemer.

Yubo skalerer sanntids lydmodereringsteknologi til fire store internasjonal...

Yubo introduserer funksjoner for å forene Gen Z etter interesser

• Om oss